Rozwiązywanie problemów

Strona ze statusem usługi jest dostępna pod adresem https://status.s3.cloud.cyfronet.pl/status/object-storage.

Brak akceptacji wniosku o usługę dostępową / dostępu do panelu

Lista wymagań potrzebnych do zaakceptowania wniosku o usługę dostępową i zalogowania się do panelu:

  1. Aktywne konto PLGrid. (profil PLGrid)
  2. Aktywna afiliacja. (lista afiliacji użytkownika)
  3. Członkowstwo w zespole posiadającym grant z alokacją w usłudze “ACK Cyfronet Object Storage”. (lista grantów zespołów użytkownika)

Komunikat “InvalidAccessKeyId”

The access key ID you provided does not exist in our records.

Należy sprawdzić wartości endpoint oraz access_key w konfiguracji używanego narzędzia.

Komunikat “SignatureDoesNotMatch”

The request signature we calculated does not match the signature you provided.

Należy sprawdzić wartość secret_key w konfiguracji używanego narzędzia.

Zużycie quoty wyświetlane w panelu nie zgadza się z raportowanym przez narzędzie klienckie

Dane o zużyciu w panelu są odświeżane co ~30 minut oraz obejmują:

  • przechowywanie obiekty
  • rozpoczęte uploady multipart
  • poprzednie wersje obiektów

Rozpocząte uploady multipart można wyświetlić w następujący sposób:

# MinIO
mc ls --incomplete <alias>/<bucket>/

# rclone
rclone backend list-multipart-uploads <remote>:<bucket>

Oraz wyczyścić:

# MinIO
mc rm --incomplete --recursive <alias>/<bucket>/

# rclone
rclone backend cleanup <remote>:<bucket>

Listowanie poprzednich wersji obiektów:

mc ls --versions ...
rclone ls --s3-versions ...

W przypadku dalszego występowania niespójności, prosimy o kontakt przez Helpdesk.